IL BOSS
"İsa porno filmlerden hoşlanmaz."
Henry Silva - Nico Lanzetta
Palermo'nun organize suç patronu Don Corrasco(Richard Conte), Sicilya Konseyi'nin avukatı aracılığıyla kendisine ulaşan emrin doğrultusunda şehirde ki suç örgütlenmesinde bir reforma gitmeyi amaçlamaktadır. Bunun ilk adımı olarak, şehrin uyuşturucu baronu Don Cocchi'nin daimi rakibi Don Daniello'ya Cocchi'yi ortadan kaldırması için bir fırsat verir...
Palermo'nun sonbaharın pastırma sıcaklarıyla kavrulduğu bir gecede Don Cocchi ve kurmayları özel bir toplantı amacıyla biraraya gelirler. Toplantının özel sunumu içerisinde babalara özel olarak çekilmiş bir "yetişkin" filminin gösterimi de bulunmaktadır. Kapattıkları sinema salonunun makine dairesinde kendilerini bekleyen özel bir misafirleri bulunmaktadır. Nico Lanzetta(Henry Silva)...
Lanzetta, çocuk yaşlarında Don Daniello'nun himayesi altına girmiş bir infaz makinesidir. Patronunun özel emriyle uyuşturucu baronunu ortadan kaldırır. Sabahın ilk ışıklarıyla katliam haberi yayıldığında Palermo yeraltı dünyasında havaları daha da ısıtmaya yetecek tüm istihbaratta toplanmıştır. Cocchi'nin varisleri olan Kalabriyalı yeğenlerinin yas tutmaya niyetleri yoktur...
Şehir şiddetle çalkalanmaya başladığında, patron Don Corrasco kusursuz işleyen planının mutluluğuyla gülümsemektedir. İpin diğer ucunda, şehrin emniyet müdürü de mafya içerisinde ki temizlik hareketinden ötürü son derece memnundur. Kaçırma olayları, suikastler, bombalamalar sürerken gülümseyen adalet koruyucuları ve adaletsizler son gülenin kim olacağını bilmemektedirler...
Sicilya Konseyi, Palermo için yeni bir patronun arayışına girmiştir. Katliamlardan sağ kurtulan kişi, Palermo'nun yeni patronu olacaktır.
Portoriko'nun Sicilyalısı:
Gerçek hayatta safkan bir Sicilyalı olmayıp Porto Riko'lu bir melez olduğu rivayet edilen Henry Silva'nın sinema kariyeri tarihte eşine az rastlanan keskin dönüşlerle doludur. Amerikan Gang filmleri içerisinde saygın bir yere sahip Johnny Cool(1963) filminde ki alternatifsiz Sicilya kökenli gang rolüyle türün daimi kötü veya daha az kötü adamlarından birisi olarak aileye katılmıştır.
IL BOSS'un kilit adamı Lanzetta, Henry Silva'nın sinema kariyerinde ki en tarifsiz karakterdir. Elbette ki kötülüğü içerisinde barındırır ancak bunun derecesini ölçebilmenin pek te kolay olduğu söylenemez. Biat ettiği patronunun ölüm emrini infaz etmekten, patronun kızını önce kurtarıp sonra tecavüz etmekten, kendi özel muhafızına da düşmanlarına karşı olduğu gibi zerre kadar güvenmeyen bir adamdır. Filmin seyri için düşünülebilecek en kötü-iyi karakterdir ve burda ki Silva'nın normal hayatta ki karşılığı gerçek kötüdür.
Baba doğanlar:
IL BOSS'un patronu Don Corrasco rolünde karşımıza çıkan ve türün takipçileri için karşılarına çıkmış olmalarına hiç şaşırılmayacak kişi Richard Conte'dir. Coppola'nın klasiği Godfather'den türün keşfedilmemiş kıyılarında kalan pek çok filme, şehrin babası veya konsey üyelerinden birisi olarak karşımıza çıkmaktadır. Conte'nin benzer roller içerisin de fazla hareket ve yorum imkanı bulunmaması benzer filmlerin onun bulunduğu bir yerde misafir olarak çekildiği hissini dahi uyandırabilir. Filmlerin adı, kalite ve bütçe amacıyla yapılan sınıflandırmalar değişebilir ama Conte hiçbir zaman değişmez.
Bir patrondan beklenmeyecek kadar sıradan bir görüntüye sahip olduğu düşünülse de Conte'yi "Boss" yapan özelliği "40 yalan memiş" misali aynı anda 40 ayrı şeytani planı kurup bir tanesi hakkında bile karşısına fikir vermeyecek yüz mimikleri ve gözleridir.
Fernando "Tarantino" Di Leo:
Quentin Tarantino'nun günümüzde Uzak Doğu yapımlarına verdiği destekten hareketle salt bir uzak doğu hayranı olduğunu düşünmek yanıltıcı sonuçlar doğuracaktır. Filmlerinden açıkça anlaşılacağı gibi aynı zamanda bir Spaghetti Western hayranıdır ancak mafia ve gangster hikayelerinin eksilmediği Tarantino kurgularının arka planda ki gizli ilham kaynaklarından birisi İtalyan sinemasının B - Babalarından Fernando Di Leo'dur.
Yeşilçam için avantür ve tapınma birlikteliğinin saygın isimlerinden Natuk Baytan gibi Fernando Di Leo'da İtalyan avantürleri için özel bir beyindir. Düşük bütçeler ve tanıdık hikayelere kıvrak kurmacalar getiren suç filmleriyle kendi tapınıcılarını oluşturmuştur. Di Leo'nun filmleri; Spaghetti Westernler de ki doğallık, Giallo filmlerinin sadizmi ve kimi zaman delicesine dönen yuvarlanan kamera açılarıyla B sinemanın kendi öğretisini yaratmaktadır.
Fernando Di Leo'nun en başarılı yapımlarını içeren "Milyar Üçlemesi" olarak adlandırdığı La Mala Ordina(1971), Milano Calibro 9(1972) ve İl Boss(1973) filmleri, racon kurma arayışı içinde ağırlaşan ve birbirlerinin kopyası haline gelmiş pek çok suç filminden ötededir.
CONTINUA :
Eğer Di Leo ölmemiş olsaydı üçlemenin bitmeyeceği konusunda tam bir kararsızlık hakim olsa da, şahsi fikrim üçlemenin son ayağı IL BOSS'un seyrine birebir oturan "CONTINUA" (Devam Edecek) ibaresinin gerçek hayata yapılan bir gönderme olduğudur.
Herkes gibi Mafia'da kendi bahar temizliğini yapma hakkına sahiptir ve IL BOSS bu dönemsel temizlikten bir kesittir. Aileye yeni katılanlar olsa da varlığını sürdürecek tek olgu sistemin kendisi olacaktır.
Ölümler de seçimler kadar doğal bir şekilde sistemin ayrılmazlarıdır.
Yazan : Gökay GELGEC - Yojimbooo
IL BOSS - Kalabriyalılar İnfaz videosu:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder